Dzisiaj jest sobota, 25 maj 2019r.
Kontakt kontakt ikona LogowanieDarmowa rejestracja

dodaj do ulubionych powrót do biznes-firma

Kiedy Własne Call Center

Jak promować własna firmę? Jak promować własny serwis WWW? Jak zwiększać sprzedaż / zyski? Na tym forum trwają takie własnie dyskusje.

Kiedy Własne Call Center


Postprzez kamilkamil » 19 Paź 2009, 15:41






Kiedy własne?
 
Przede wszystkim należy określić, w jakim celu będziemy tworzyć własne call center. Jest to nowy, spory i... kosztowny dział, którego pojawienie się w strukturze firmy powoduje duże zmiany organizacyjne. Jego uruchomienie wraz z rekrutacją i przeszkoleniem pracowników trwa od 3 miesięcy do pół roku w zależności od technologii, jaka zostanie zakupiona.
 
Właściwie każda firma powinna mieć centrum komunikacji z klientami, bo każda dąży do zidentyfikowania swoich najwartościowszych klientów i chce do nich dotrzeć. Call center jako jeden z kanałów komunikacji daje tę możliwość. Jeżeli jednak organizujemy sporadyczne akcje promocyjne, wykorzystując infolinię - to lepiej jej obsługę zlecić firmie zewnętrznej. Można też zlecić część serwisu zewnętrznemu call center, np. zdobywanie potencjalnych klientów, a w firmie obsługiwać własnych, już "znanych".
 
Analizując wszystkie za i przeciw warto przemyśleć, jakie możliwości daje posiadanie działu telemarketingu. Może on być wykorzystywany do:
 
* wsparcia działu handlowego (umawianie wizyt przedstawicieli handlowych, zbieranie zamówień); sprzedaży - stanowi wtedy jej bezpośredni kanal, tani w porównaniu z kosztami utrzymania zespołu handlowców i dający
* oszczędność czasu - telemarketer podczas rozmowy telefonicznej określa poziom zainteresowania rozmówcy produktem lub usługą, nie traci czasu na nieefektywne spotkania;
* przeprowadzania badań rynku i ankiet;
* udzielania informacji, np, o sieci sprzedaży; produkcie; usługach
* przyjmowania reklamacji;
* budowania bazy i jej weryfikacji;
* tzw. welcome calls - kontaktów z klientami znajdującymi się już w bazie, z okazji kolejnych promocji lub świąt;
* tzw. follow up po mailingach - telefonów do osób, które zostały objęte akcją mailingową prowadzoną przez firmę, w celu określenia stopnia ich zainteresowania przedmiotem akcji.
 
Należy więc przeprowadzić analizę, jak ma w przypadku naszej firmy wyglądać efektywny call center i które z powyższych zadań chcemy mu powierzyć. Dla przykładu, przedstawiciele jednej z firm oferujących meble biurowe, doszli do wniosku, że zatrudnieni w niej handlowcy większość czasu spędzają na zdobywaniu klientów i umawianiu się na spotkania, nie na właściwej sprzedaży. Stworzono więc 7-osobowy dział telemarketingu, którego rola polegała na tworzeniu bazy potencjalnych klientów i aranżowaniu spotkań z handlowcami firmy. Własne call center pozwoliło na właściwe wykorzystanie czasu handlowców i zwiększyło efektywność ich pracy.
 
Plusy własnego call center
 
* możliwość bezpośredniego sprawowania kontroli nad działalnością call center;
* pełne bezpieczeństwo bazy danych, która nie jest przekazywana na zewnątrz (choć w przypadku zlecania usług firmom zewnętrznym spełniają one wszystkie warunki bezpieczeństwa związane z ochroną danych osokowych);
* możliwość szybkiego uzyskiwania informacji zwrotnej - w przypadku, kiedy telemarketerzy umawiają handlowców na spotkania z klientami, informacje o rezultacie spotkania są wprowadzane do systemu, a dane o kliencie są na bieżąco aktualizowane;
* rozwój nowego działu kontaktów z klientem, stanowiącego wizytówkę firmy (hasło - zawsze możecie do nas zadzwonić - skutkuje);
* uniezależnienie od partnera zewnętrznego (zewnętrzne cali center);
* znajomość produktu i specyfiki działania firmy.
 
Minusy własnego call center
 
* duże koszty inwestycyjne (technologia, rekrutacja i szkolenia pracowników);
* długi termin uruchomienia (podczas gdy partner zewnętrzny ma całkowitą gotowość operacyjną);
* brak elastyczności (sterowanie liczbą stanowisk w zależności od liczby telefonów przychodzących);
* brak znajomości metod działania call center;
* rosnące, w miarę rozwoju działu, niezbędne inwestycje.
 
Ile Kosztuje Call Center
 
Wyposażenie profesjonalnego call center z pełnym oprogramowaniem i aplikacjami na 7 stanowisk kosztuje ok. 100 tys. euro (euro 4,23 zł). W tę cenę wliczone są: centrala cyfrowa, komputery dla każdego stanowiska, serwer do bazy danych, słuchawki nagłowne, telefony oraz aplikacje: IVR (Interactive Voice Response) umożliwiająca przekazywanie informacji przez klienta (kontakt typu - żeby uzyskać wiadomość wciśnij 1), ACD (Automatic Call Distribution) umożliwiająca przekazywanie połączenia do pierwszego wolnego telemarketera, CCS (Call Center Supervisor) umożliwiająca monitoring pracy telemarketerów i zarządzanie ich pracą oraz uzyskiwanie wszelkich statystyk. Najdroższa jest sama centrala - od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, często służy ona jednak całej firmie. Natomiast podstawowe wyposażenie (bez dodatkowych aplikacji i oprogramowania dla profesjonalnego call center) dla działu telemarketingu liczącego 5 stanowisk: centrala, serwer, komputer, telefon i słuchawki nagłowne to koszt 60 tys. złotych. Uwaga! Należy liczyć się z koniecznością dalszych inwestycji związanych z rozwojem działu telemarketingu. Centrale dostępne w Polsce są wysokiej jakości i mogą nam długo służyć, drogo kosztuje natomiast uruchamianie i zakup pakietów oprogramowania do obsługi kolejnych stanowisk.
 
Na co trzeba uważać?
 
* nieumiejętne wykorzystanie pracy telemarketerów - z powodu strat ponoszonych w związku z tym firmy często rezygnują z własnego telemarketingu; najlepiej, jeśli telemarketerzy są wykorzystywani zarówno do obsługi ruchu wychodzącego i przychodzącego - mogą odbierać telefony od klientów, a także robić ankiety badania rynku, aktywnie sprzedawać i kontaktować się z nieaktywnymi klientami, aby określić przyczynę braku ich zainteresowania;
* pułapką bywa linia 0 800 - jeden z banków dysponujący tym numerem miał aż 80 proc. rozmów tzw. niemerytorycznych, dopiero uruchomienie linii 0 801 (dzwoniący ponosi część kosztów połączenia) spowodowało redukcję rozmów "nie na temat" do 10 proc.;
* fluktuacja kadr - w obronie przed dużą w tej branży rotacją należy stosować odpowiednie systemy motywacyjne i stwarzać możliwości awansu na szefa zespołu, supervisora, menedżera call center;
* przeinwestowanie w sprzęt - oferta rynkowa jest bogata, są w niej jednak aplikacje, które na razie na polskim rynku nie mogą być w pełni wykorzystane;
* nieprzeszkolony personel - przypadkowi ludzie przekazują przypadkowe informacje;
* przeszacowanie bądź niedoszacowanie spodziewanej liczby telefonów - jeśli mamy cztery osoby w dziale telemarketingu i damy reklamę w telewizji z numerem infolinii, nasze małe call center nie poradzi sobie z zaistniałą sytuacją, telewizja "generuje" bowiem tysiące telefonów dziennie;
* planowanie pomieszczenia - musi ono spełniać określone kryteria, a stanowiska agentów muszą być w odpowiedni sposób skonstruowane;
* bezpieczeństwo danych - bazy danych muszą być przechowywane zgodnie z przepisami określonymi w ustawie o ochronie danych osobowych.
 
Konrad Koper. Business Sales. grudzień 1999
 
Alternatywą dla stacjonarnego call center może być



 wirtualne call center pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_call_center wyróżnia się tym, iż nie wymaga zakupu oprogramowania i dodatkowego sprzętu. Jedyne co potrzebne jest, by korzystać z aplikacji, to komputer z dostępem do internetu, mikrofon i słuchawki.
 
Przykładowa prezentacja możliwości systemów wspierających Call Center






http://www.slideboom.com/presentations/98409/Wirtualne-Call-Center---Oprogramowanie-Call-Center.-Virtual-Call-Center.-Telemarketing.-Telesprzeda%C5%BC

www.slideboom.com/presentations/98409/Wirtualne-Call-Center---Oprogramowanie-Call-Center.-Virtual-Call-Center.-Telemarketing.-Telesprzeda%C5%BC
Zapraszam do dyskusji
Awatar użytkownika
kamilkamil
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Lut 2010, 18:52


Postprzez Orfeusz » 25 Sty 2010, 15:54

Witam,
Możliwości i prestiż jakie otrzymuje firma wraz ze swoim call center są nie do pominięcia w aspekcie problemu docierania do klienta.

Jednak informacje przytoczone w artykule są już bardzo przestarzałe. Aktualnie oprogramowanie oferowane na rynku wraz z rozwiązaniami sprzętowymi pośrednio opartymi na Asterisku kosztują około 200 tys PLN - za 30 stanowisk.
Wdrożenie trwa maksymalnie 3 tygodnie łącznie ze szkoleniem personelu.
Chcąc korzystając z zewnętrznego Call Center należy w pierwszej kolejności zapoznać się z wymogami technicznymi dostawcy usługi - często stanowią one, niemały, dodatkowy koszt. Koszt komputerów dla konsultantów jest taki sam, bez względu czy zdecydujemy się zakupić oprogramowanie czy skorzystamy z usługi zewnętrznej.

Chciałbym poruszyć jeszcze jeden fakt: bardzo często kupując oprogramowanie klasy call center (contact center) możemy u producenta wynegocjować unikalne dostosowanie systemu i dodanie funkcjonalności potrzebnej tylko nam w cenie wdrożenia. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia wielu przedsiębiorstw. To oprogramowanie musi być dostosowane do wymogów klienta.

pozdrawiam
Sebastian Płonka
p.s Artykuł jest z roku 1999 i myślę, że trochę dezinformuje zamiast pomagać.




Awatar użytkownika
Orfeusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 17 Lut 2010, 18:52

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez dynamical » 24 Lut 2016, 16:43

Ja myślę, że w dzisiejszych czasach dużo zależy od specyfiki klientów i rodzaju biznesu. Generalnie jak twoi pracownicy się nie wyrabiają, to warto o czymś takim pomyśleć...
dynamical
 
Posty: 17
Rejestracja: 23 Lut 2016, 13:02

PostTen post został usunięty przez dynamical dnia 25 Lut 2016, 09:22.

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez dixit » 25 Lut 2016, 09:24

Ja też dużo zwlekałam z tym by zainwestować w profesjonalny program contact center. Szukałem długo różnych propozycji i w końcu znalazłem takie rozwiązanie: http://focustelecom.pl To był bardzo dobry pomysł, bo choć na początku miałem mieszane uczucie, to szybko okazało się, że komunikacja z klientami się znacznie poprawiła i w niedługim czasie musiałem zatrudniać nowe osoby, bo mieliśmy coraz więcej zleceń. Na własnej skórze przekonałem się, że dobry kontakt z klientem to klucz do sukcesu;)
Awatar użytkownika
dixit
 
Posty: 12
Rejestracja: 24 Lut 2016, 16:47

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez margo903 » 20 Kwi 2016, 15:22

Zobaczcie sobie stronę https://serwersms.pl/ - to platforma do zautomatyzowanej wysyłki wiadomości SMS. Może ktoś z Was będzie zainteresowany takim rozwiązaniem.
margo903
 
Posty: 15
Rejestracja: 31 Mar 2014, 12:19

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez dynamical » 31 Maj 2016, 14:29

Niestety taki serwis sms nie załatwi kwestii call center. Myślę, że dobrym pomysłem jest po prostu wypróbowanie takiego programu. Możesz to zrobić na przykład z nimi http://focustelecom.pl/contact-center/
dynamical
 
Posty: 17
Rejestracja: 23 Lut 2016, 13:02

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez ravo » 24 Sie 2016, 00:27

W sumie dużo zależy od firmy, smsy nie są tak nachalne jak telefony, a odbiorca chcąc nie chcąc odczyta wysłaną wiadomość, w przeciwieństwie do mailingu, według mnie to dobre rozwiązanie.
ravo
 
Posty: 29
Rejestracja: 27 Cze 2015, 17:53

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez darful » 01 Wrz 2016, 21:07

W takim przedsięwzięciu warto skorzystać z usług specjalistów,jakiś czas dowiedziałem się o ofercie https://ccig.pl/
Po nawiązaniu kontaktu można ustalić dogodne warunki współpracy,a i będzie to o wiele mniej kosztowne niż własne call center ;)
Open Bankier -o finansach piszemy przystępnie!
Awatar użytkownika
darful
 
Posty: 51
Rejestracja: 27 Cze 2011, 09:48

Re: Kiedy Własne Call Center


Postprzez Adriana » 30 Maj 2017, 13:29

Darful ma rację. Najlepiej skontaktować się z jakąś dobrą firmą, która się tym zajmuje i nam coś doradzi. Słyszałam, że Focus Telecom jest ponoć bardzo dobrą firmą i proponuje świetne rozwiązania, jak wirtualna centrala. Zostawiam linka zainteresowanym: http://focustelecom.pl/wirtualna-centrala/
Adriana
 
Posty: 32
Rejestracja: 06 Cze 2016, 14:33

Następna

Wróć do Reklama i Marketing



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

Biznes-Firma.pl - wiadomości i porady biznesowe

PRZEGLĄD NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ

UŁÓŻ
SORTUJ
hot news 2018-07-30  |  Krzysztof Nowakowski
3506
1
Newsy 2019-05-17  |  Krzysztof Nowakowski [sponsorowany]
151
Newsy 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
184
Księgowość 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
141
Newsy 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
257
Księgowość 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
182
Podatki 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
132
Pomysł na biznes 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
250
2
Finansowanie dłużne 2019-05-10  |  Krzysztof Nowakowski
203
11
Podatki 2019-05-09  |  Krzysztof Nowakowski
213
Księgowość 2019-05-09  |  Krzysztof Nowakowski
172
Newsy 2019-05-09  |  Krzysztof Nowakowski
168
Drogi Użytkowniku,

Informujemy, że spółka Rankomat sp. z o.o. sp.k, jako administrator serwisu stosuje technologię cookies. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

Pliki cookies wykorzystywane są przede wszystkim w celu:

  • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania serwisu i bezpieczeństwa w trakcie korzystania z niego i świadczonych w ramach serwisu usług,
  • dostępności wszystkich funkcjonalności serwisu,
  • dostosowania świadczonych w ramach serwisu usług do preferencji i potrzeb użytkownika,
  • realizacji działań marketingowych, w tym prezentowania reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom,
  • wykorzystanie w celach analitycznych i statystycznych dla ulepszenia i poprawy standardu świadczonych w ramach serwisu usług.

Co istotne, pliki cookies nie identyfikują Ciebie, jako użytkownika poprzez takie dane jak imię czy nazwisko, nr telefonu czy e-mail, które nie są zbierane w ramach technologii cookies. Pliki cookies w żaden sposób nie wpływają na używany przez Ciebie sprzęt i oprogramowanie.

Zakres wykorzystywania plików cookies możliwy jest do określenia w ustawieniach przeglądarki każdego użytkownika. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.

Administratorem danych pozyskiwanych w technologii cookies jest spółka Rankomat sp. z o.o. sp.k z siedzibą w Warszawie, ul. Wolska 88, 01 – 141 Warszawa. Możesz jako użytkownik w każdym czasie skontaktować się z administratorem pod adresem bok@ebroker.pl, jak również wyrazić sprzeciwu wobec działań administratora.

Działania administratora podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem (zgodnie z tzw. RODO) w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, po to, aby zapewnić jak najlepsze funkcjonowanie serwisu i odpowiednie dostosowanie usług, świadczonych w ramach serwisu do potrzeb użytkownika. Zasady świadczenia usług w serwisie określa regulamin serwisu.

Więcej informacji na temat stosowania technologii cookies w serwisie dostępne jest w Polityce Cookies.

Polityka Cookies serwisów internetowych spółki Rankomat spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Spółka Rankomat spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, Ul. Wolska 88, 01 – 141 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS - 0000588980, NIP 527-27-51-881, zwana dalej „Rankomat” wykorzystuje na swoich stronach internetowych technologię „cookies”.

Zasady wykorzystania informacji dostarczonych przez użytkownika w ramach technologii cookies w trakcie korzystania ze stron internetowych i Rankomat określa niniejszy dokument.

Każdy użytkownik serwisów Rankomat proszony jest o zapoznanie się z niniejszym dokumentem i zawartymi w nim informacjami.

Rankomat używa na stronach internetowych swoich serwisów technologii cookies (tj. plików tekstowych, tzw. ciasteczek) i innych podobnych technologii do zapisywania informacji o sposobie korzystania przez użytkownika z tych stron internetowych.

Każdy użytkownik ma prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które go dotyczą.

1. Pliki „cookies”

Pliki typu „cookies” („ciasteczka”), to informacje, zapisywane przez przeglądarkę użytkownika, obejmujące zawartość tekstową które mogą zawierać dane osobowe w postaci adresu IP komputera oraz unikalnego identyfikatora urządzenia zapisanego w pliku. Pliki te nie są przechowywane na serwerach spółki, a dane z nich są odczytywane jedynie podczas wizyty na stronie. Dzięki plikom cookies strony internetowe pamiętają preferencje użytkownika, np. ulubione strony internetowe. Pliki cookies nie identyfikują użytkownika poprzez takie dane jak imię czy nazwisko i nie są zbierane w ramach technologii cookies, nie mają wpływu na sprzęt i oprogramowanie użytkownika. Więcej informacji o plikach „cookies” można znaleźć na stronie https://www.aboutcookies.org/

2. W jakim celu wykorzystywane są pliki cookies i inne podobne technologie

Informacje zapisane w plikach cookies pomagają w dostosowaniu zawartości strony internetowej do oczekiwań i potrzeb danego użytkownika. użytkowników. Przykładowo:

  1. cookies systemowe są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania pewnych elementów strony i utrzymania połączenia z serwerem;
  2. cookies uwierzytelniające pomagają w korzystanie z dodatkowych funkcjonalności strony, umożliwiają łatwe logowanie, zapamiętanie ustawień strony internetowej, wybranych przez użytkownika,
  3. cookie analityczne, służą do badania i analizy zasięgu strony internetowej, jej odwiedzalności przez użytkowników, preferencji i zachowań użytkowników podczas odwiedzin strony i służą do poprawy jakości usług oferowanych za pośrednictwem strony.

Rankomat wykorzystuje w swoich serwisach internetowych pliki cookies w następujących celach:

  1. potwierdzenie preferencji, udostępnienia określonych funkcji i usługi, czyli uzyskanie informacji na temat preferencji językowych i komunikacyjnych użytkownika, zapewnienie pomocy przy wypełnianiu formularzy w witrynie.
  2. ocena wydajności, analiza oraz badania czyli pozyskanie wiedzy i badanie jak dobrze działają strony internetowe, działanie w kierunku poprawy funkcji oraz usług; działania te podejmowane są między innymi w czasie, gdy użytkownicy wchodzą na strony Rankomat z innych witryn, aplikacji lub urządzeń podczas pracy na komputerze lub innym urządzeniu.
  3. reklamowych – dla dostosowania emitowanych reklam Rankomat do preferencji użytkowników oraz w celu wykorzystywania technologii retargetingu, która umożliwia kierowanie reklam na stronach internetowych podmiotów trzecich (naszych Partnerów) do Ciebie, jeśli byłeś w przeszłości już zainteresowani naszymi produktami i usługami,
  4. zapewnienia bezpieczeństwa, czyli wsparcie mechanizmów zapobiegających nadużyciom w serwisach internetowych, w tym także wycieku danych zapewniając poufność przetwarzanych dla użytkownika informacji.

W serwisach internetowych Rankomat wykorzystywana jest także technologia localStorage.

Jest to technologia zbliżona do technologii cookies. Jest to wydzielona część pamięci przeglądarki, która umożliwia przechowywanie danych lokalnie. Jest bezpieczniejsza, a dostęp do danych w niej zapisanych ma tylko strona internetowa, która je tam wprowadziła. Umożliwia również przechowywanie większej ilości danych bez wpływu na wydajność strony internetowej, ponieważ nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy każdym odwołaniu do serwera. Taka funkcjonalność umożliwia większą swobodę w dostosowaniu strony internetowej do oczekiwań użytkowników.

Dane w localStorage są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Nie mają również określonego czasu ważności.

W przypadku serwisów Rankomat, localStorage wykorzystywane są przede wszystkim w celach analitycznych.

3. Stosowanie plików cookies podmiotów trzecich (naszych Partnerów) na stronach internetowych Rankomat

Rankomat umożliwia innym podmiotom wykorzystywanie technologii cookies na swoich stronach internetowych w następującym zakresie:

  1. Cele marketingowe:
    • umieszczanie kodów mierzących zliczających emisję i kliknięcia (np. liczbę wypełnionych formularzy za pośrednictwem serwisów Rankomat) na stronach internetowych Rankomat - w ten sposób mierzona jest efektywność danej kampanii;
    • wykonywanie działań marketingowych Facebook – na stronach internetowych Rankomat umieszczany jest piksel Facebooka – jest to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Ciebie na stronach Rankomat. Dane z piksela można wykorzystać w poniższym zakresie: emisji reklam wśród właściwej grupy odbiorców, tworzenie grup odbiorców reklam, używanie innych narzędzi reklamowych Facebooka;
    • na stronach internetowych Rankomat zamieszczane są również pliki cookies, które, w oparciu o ustalenie preferencji użytkownika, umożliwiają Rankomat prowadzenie kampanii reklamowych w technologii Google Adwords lub Google Adsense - w ten sposób mogą być kierowane do Ciebie interesujące Cię reklamy, zarówno na stronach Rankomat, jak i poza nimi.
  2. Wtyczki społecznościowe:
    • Facebook – w serwisie http://www.biznes-firma.pl/ znajdują się przyciski „Lubię to” i „Rekomenduj/Podziel się” powiązane z serwisem Facebook. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku Lubię to lub rekomendując obraz bądź sekcje strony, użytkownik loguje się w serwisie Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Facebook. Z zasadami tymi można zapoznać się na stronie pl-pl.facebook.com/help/cookies
    • Twitter – w serwisie http://www.biznes-firma.pl/ znajdują się przyciski dodawania wpisów na Twitterze, które są powiązane z serwisem Twitter. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Twitter. Dodając wpis, użytkownik loguje się w serwisie Twitter, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Twitter. Z zasadami tymi można zapoznać się na stronie www.twitter.com/privacy.
    • Google Plus – w serwisie http://www.biznes-firma.pl/ znajdują się przyciski dodawania wpisów na Google Plus, które są powiązane z serwisem Google Plus. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Google Plus. Dodając wpis, użytkownik loguje się w serwisie Google Plus, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Google Inc.. Z zasadami tymi można zapoznać się na stronie www.policies.google.com/privacy.
    • Wykop – w serwisie http://www.biznes-firma.pl/ znajdują się przyciski dodawania wpisów na Wykop. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Google Plus. Dodając wpis, użytkownik loguje się w serwisie Google Plus, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Wykop Sp. z o.o. Z zasadami tymi można zapoznać się na stronie www.wykop.pl/polityka-prywatnosci/.
    • Disqus – w serwisie http://www.biznes-firma.pl/ znajduje się system wprowadzania komentarzy oferowany przez Disqus Inc. W ramach tego systemu wszelkie komentarze zarejestrowane serwisie http://www.biznes-firma.pl/ są przetwarzane przez Disqus Inc. Pozostawienie komentarza na stronie http://www.biznes-firma.pl/ oznacza, że Disqus Inc zarejestruje jego treść, czas dodania oraz adres IP użytkownika, który go pozostawił, jak również informacje o przeglądarce i systemie operacyjnym, z którego dany użytkownik korzystał. Z zasadami prywatności dotyczącymi korzystania z systemu komentarzy Disqus można zapoznać się na stronie https://help.disqus.com/terms-and-policies/disqus-privacy-policy.
  3. Badania i analizy usług
  4. Pliki cookies związane z badaniami sieci Internet pochodzą od spółek Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., Gemius S.A. oraz Google Inc.

    Wykorzystując oprogramowanie Google Analytics oraz Gemius, witryna działając w oparciu o odpowiednie umowy z wymienionymi podmiotami, zamieszcza w komputerze użytkownika kody zliczające umożliwiające zbieranie danych o użytkownikach.

    W każdej chwili użytkownik może sprzeciwić się zbieraniu danych przez oprogramowanie Google Analitycs lub Gemius poprzez zmiany ustawień przeglądarki internetowej.

    Rankomat uczestniczy także w Polskich Badaniach Internetu a zasady prowadzenia badania sieci Internet dostępne są na następujących stronach internetowych:

    1. http://www.gemius.pl/pl/polityka_prywatnosci oraz
    2. http://pbi.org.pl/badania/jak-to-dziala

    Każdy z użytkowników sieci Internet może sprzeciwić się uczestnictwu w ww. badaniu poprzez:

    1. akceptację specjalnego cookies z klauzulą rezygnacyjną (http://optout.hit.gemius.pl/removeEN.php),
    2. konfigurację przeglądarki tak, aby usuwała pliki cookies przy jej zamknięciu,
    3. konfigurację przeglądarki tak, aby nie przyjmowała plików cookies i nie akceptowała technologii localStorage.
    4. Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem: http://www.gemius.pl/cookie-policy.html
4. Zastosowanie i kontrola plików cookies

Kontrolowanie plików cookies przez użytkownika możliwe jest w poszczególnych przeglądarkach internetowych, w ustawieniach prywatności.

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki, ale wyłączenie obsługi plików cookies wykorzystywanych dla celów bezpieczeństwa, czy określenia preferencji utrudni korzystanie ze stron internetowych Rankomat, a w niektórych przypadkach uniemożliwi korzystanie z określonych funkcjonalności (np. porównywarki ofert ubezpieczeniowych i finansowych).

W celu zarządzania ustawieniami cookies, użytkownik wybiera z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:

Flash cookies

Serwis www firmy Adobe zawiera informacje o sposobie usuwania i wyłączania plików cookie odtwarzacza Flash w konkretnych domenach: http://www.adobe.com/products/flashplayer/security.

Należy pamiętać, że ograniczenie korzystania z plików cookie odtwarzacza Flash prawdopodobnie wpłynie na działanie aplikacji opartych na technologii Flash.

Serwis należy do Grupy eBroker. © 2019 by Rankomat Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.

Przeglądarka, której używasz jest przestarzała!

Tracisz możliwość skorzystania z pełni możliwości oferowanych przez nasz serwis. Zaktualizuj swoją przeglądarkę

Zamknij