Dzisiaj jest czwartek, 30 październik 2014r.
Kontakt kontakt ikona LogowanieDarmowa rejestracja

dodaj do ulubionych powrót do biznes-firma

Ewidencja sprzedaży w sklepie internetowym

Opinie i dyskusje o: Systemy płatności on-line, oprogramowanie sklepów, CMS-y (systemy zarządzania treścią) i inne

Ewidencja sprzedaży w sklepie internetowym

Postprzez sznajdi » 23 Kwi 2012, 00:26

Witam
Ze względu, że nie dostałem jasne odpowiedzi od księgowej postanowiłem zapytać na forum.
Przepraszam, ale jestem zielony i bez wiedzy w tym temacie i bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość :)

Zakładam firmę, biznes prowadzę przez internet (nie przyjmuję gotówki do ręki, wszystko idzie przelewem internetowym lub pocztowym), tak więc nie muszę posiadać kasy fiskalnej.

Pytania:
1. W jaki sposób ewidencjonuję sprzedaż, klientowi wypisuję dowód sprzedaży. Dla mnie kopia dowodu wraz z wydrukiem potwierdzenia przelewu?
2. W jaki sposób prowadzę ewidencję, tj. robię podsumowanie dzienne/tygodniowe/miesięczne i na tej podstawie księgowa robi wpis do KPiR? Jak dokładnie powinno wyglądać takie podsumowanie, na jakiś specjalnych drukach itp.
3. Jeśli o czymś nie napisałem to bardzo proszę wspomnieć.
4. Ostatnie pytanie, czy nazwa założonego przeze mnie sklepu internetowego może być inna niż nazwa firmy?

Dziękuję i czekam na informację
:)
sznajdi

Re: Ewidencja sprzedaży w sklepie internetowym

Postprzez Company » 27 Kwi 2012, 14:29

Jeśli firma nie korzysta z kasy fiskalnej, sposób zapłaty wybrany przez klienta ma wpływ na rodzaj dokumentu i sposób księgowania sprzedaży.
Zapłata przelewem lub gotówką
Faktura krajowej sprzedaż towarów - jeśli klient życzy sobie faktury. Dokument jest księgowany w dacie sprzedaży w Ewidencji KPiR i w dacie wystawienia w Ewidencji sprzedaży VAT.
Przychód uniwersalny VAT – jeśli faktura nie jest potrzebna. Sprzedaż jest księgowana w KPiR i Ewidencji sprzedaży VAT w dacie wystawienia.